ROZWIJANE MENU 2

wtorek, 23 lutego 2016

Ciemna strona manicure hybrydowego - UCZULENIE

Hej Dziewczyny!!!
Temat uczulenia na lakiery hybrydowe staje się coraz bardziej popularny - w złym tego słowa znaczeniu.
Problem ten dotknął i mnie. Jeśli jesteście ciekawe co wywołało uczulenie i jak ono u mnie przebiega to zapraszam do dalszej części posta.

UWAGA!!! 
W dalszej części zamieściłam zdjęcia swoich paznokci ze zmianami skórnymi, jakie pojawiły się pod wpływem uczulenia.
 
 Czytając relacje dziewczyn, które nabawiły się uczulenia cieszyłam się, że mnie ten problem nie dotyczy. Niestety, kiedy jakiś czas temu zrobiłam sobie manicure hybrydowy zauważyłam coś dziwnego. Już dobę po pomalowaniu paznokci zauważyłam zaczerwienienie wokół paznokci. Zbagatelizowałam to sądząc, że może to po wycięciu skórek. Później, skórki wokół paznokci zaczęły swędzieć a na niektórych palcach pokazały się bąbelki wypełnione jakby wodą. Mimo, że zmyłam hybrydę, palce nadal swędziały. Najgorzej jednak sytuacja wygląda przy dwóch palcach. Opuszki palców stały się twarde i suche. Obecnie ten suchy naskórek zaczyna schodzić. Jest to trochę bolesne, ale nie na tle aby uniemożliwiać mi normalne funkcjonowanie.


Nie wygląda to zbyt fajnie....
 

Częste drapanie spowodowało, że bąbelki o których wcześniej wspomniałam naszły ciemnym płynem - podejrzewam, że może być to krew. 


Zdjęcie tego nie oddaje, ale na tym palcu pojawiły się bąbelki z przezroczystym płynem.

Jak sobie radzę z uczuleniem?
Po pierwsze nawilżam dłonie, a przede wszystkim skórki i opuszki. Stosuję kremy nawilżające oraz Regenerum do paznokci.
Odchodzący naskórek zdarza mi się przypadkowo zedrzeć - najczęściej zahaczając o włosy - co powodowało powstawanie drobnych ran, które spryskuje Oktaniseptem. Czytałam też, że w przypadku otwartych ran sprawdza się Tribiotic. 

Część z Was zapyta pewnie o hybrydy, które mnie uczuliły.
Używam hybryd firmy Semilac. Zaznaczę jednak, że tymi samymi lakierami maluję paznokcie kilku osobom i żadnej z nich nic podobnego się nie przydarzyło. 

Przeprowadziłam śledztwo, aby się dowiedzieć co dokładnie mnie uczuliło.
Szukając informacji w internecie natknęłam się na kilka propozycji. Dziewczyny sugerowały, że winny może być aceton (którego ja nie używam), lampa (mam lampę UV i LED, i to nie jest ich wina) bądź jakiś składnik znajdujący się w lakierach.
 W moim przypadku możliwa była tylko trzecia opcja. W związku z tym, chciałam się dowiedzieć co dokładnie mnie uczula. Na jeden paznokieć nałożyłam tylko bazę, na drugi sam kolor, na trzeci sam top a ostatni palec pomalowałam lakierem hybrydowym innej firmy - NeoNail.
Jaki był efekt?
Otóż taki, że uczulenie pojawiło się tylko tam gdzie na paznokciach znalazła się baza Semilac i baza NeoNail. Jak widać, lakier bazowy ma w sobie jakiś składnik, który wywołuje u mnie reakcję alergiczną.
Dziwne jednak jest to, że przez kilka miesięcy mimo, że malowałam sobie paznokcie lakierami hybrydowymi nic złego się nie działo. Część Dziewczyn też tak miała i pojawiły się wtedy głosy, że uczulenie wychodzi tylko w okresie jesienno-zimowym. Mam nadzieję, że to prawda i wiosną będę mogła ponownie powrócić do hybryd.

Oprócz tego, dowiedziałam się, że podobno baza Shellac nie wywołuje uczulenia. Muszę trochę jeszcze o tym poczytać i wtedy może zdecyduję się na jej zakup.

To tyle w temacie uczulenia na hybrydy. Mam nadzieję, że Was nie wystraszyłam i nie zniechęciłam do wykonywania manicure hybrydowego. Bądźcie jednak czujne i obserwujcie swoje paznokcie, a w razie jakiś niepokojących sygnałów - od razu zmyjcie hybrydę!

Dodam jeszcze, że powyższy post nie miał zamiaru oczernić firmy Semilac i NeoNail.
Obie bardzo lubię i wiem, że  cieszą się one ogromną popularnością.

Pozdrawiam,

53 komentarze:

  1. Przykra sprawa.. U siebie na szczęście nie zauważyłam problemu, więc mogę spokojnie malować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maluj, maluj :) Mi póki co pozostają zwykłe lakiery :)

      Usuń
    2. Mam identyczny problem. W dodatku oprócz ran na opuszkach, wyszło mi uczulenie wokół ust, oczu i na szyi, swedzialo, i naskórek się łuszczył. Byłam raz u lekarza, dała mi jakieś maści które pomogły. Przez dwa miesiące gdy byłam za granicą i nie robiłam paznokci problem zniknął, żadnego świądu. A gdy wróciłam i zaczęłam robić paznokcie, od nowa powrócił problem.. do tego teraz czytam że mogę mieć uczulenie na nikiel, ponieważ odkąd założyłam aparat ortodontyczny cały czas mam pęknięte kociki i spierzchnięte usta, mimo ciągłego smarowania witaminą A .

      Usuń
    3. Właśnie przez to przechodzę cholerne uczulenie wyszło po nowej bazie.Skora pod paznokciami byla tragiczna rany mialam okropne.Na szczęście dochodza juz paznokcie do siebie

      Usuń
  2. Ja do hybryd nie jestem przekonana :/

    OdpowiedzUsuń
  3. O uczuleniach na hybrydy słyszałam ale na szczęście tego nie doświadczyłam. Od lipca a może i od czerwca noszę cały czas taki manicure. Może z 3 tygodniową przerwą, na dłoniach i stopach. Twoje palce wyglądają na mocno podrażnione. Biedactwo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Współczuję takich doświadczeń. Ja też coraz częściej słyszę o uczuleniach i coraz bardziej odchodzę od ich kupienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przykro mi, że Cię uczulają ;(
    Jeśli chodzi o bazę Shellac, to z moich doświadczeń wynika, że nie za dobrze współpracuje z kolorem Semilaca - przy takim połączeniu hybrydy szybciej odpadają. U jakiejś blogerki też czytałam, że tak jest.

    OdpowiedzUsuń
  6. po takiej akcji nie siegnelabym juz po hybrydy, swoja droga idz do lekarza jak najszybciej niech ci przepisze zyrtec albo cos innego zeby to zniknelo szybko

    OdpowiedzUsuń
  7. Współczuję. Ja nigdy hybryd nie robiłam to nie mogę się wypowiedzieć na ten temat, ale nie czuję wielkiej ochoty by spróbować ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. eh, kiepsko... ja się przeraziłam jak u koleżanki na IG zobaczyłam pobandażowane palce kiedy okazało się, że też (nagle) hybrydy zaczęły ja uczulać... wiele miesięcy robiła (w salonie) hybrydę i nigdy nic, a poszła w inne miejsce, inną marką miała robione paznokcie i paskudna reakcja alergiczna nastąpiła :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja chodzę do kosmetyczki na Semilac (sama ona przyznaje, że jest jedną z najlepszych firm) od ok. 1,5 roku i nic mi się nie dzieje, nie słyszałam też, żeby kogoś uczulił (poza relacjami z neta). Na szczęście, bo nie wyobrażam sobie już powrotu do zwykłych lakierów :) ale jak Cię dopadło, to chyba rzeczywiście jesteś nadwrażliwa na bazę właśnie, bo w sumie tylko ona ma styczność bezpośrednią z płytką.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pani Natalio, przykro mi słyszeć, że spotkała Panią taka sytuacja. Wszystkie nasze produkty posiadają Certyfikat Bezpieczeństwa, potwierdzający bezpieczeństwo i niezmienność składu. Na rynku nie istnieje jednak żaden produkt kosmetyczny, który dałby gwarancję niewystąpienia niepożądanej reakcji. Każda z naszych Klientek jest wyjątkowa, w związku z czym reakcja na substancje zawarte w naszych produktach jest kwestią indywidualną. Zależy w dużym stopniu od przygotowania płytki, higieny narzędzi, prawidłowej aplikacji produktu i jego utwardzenia oraz ewentualnych skłonności Klienta do uczuleń. Staramy się, by nasze produkty były coraz lepsze, dlatego w razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt mailowy pod adresem ekspert@semilac.eu w celu dokładnego wyjaśnienia sytuacji. Każda opinia jest dla nas ważna.

    W razie pytań - chętnie pomogę
    Online Ekspert marki Semilac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiam się czy takie uczulenie może być kwestią już po prostu starych żarówek? Miałam znajomą, która już długo malowała i nagle dostała uczulenia, ale po wymianie żarówek wszystko wróciło do normy, tak jakby po prostu lakier się nie do końca utwardzał i tylko wtedy dostawała uczulenia...

      Usuń
    2. Semilac, dziękuję za informację. Uczulenie już wyleczyłam i mam nadzieję, że tak samo jak szybko się pojawiło tak samo szybko zniknie :)

      Usuń
    3. Cisza, nie ma takiej możliwości. Mam dwie lampy: UV i LED. W UV niedawno wymieniałam wszystkie żarówki a lampę ledową mam od jakiś 5 miesięcy.

      Usuń
    4. tsa, ciągle ta sama gadka od firmy semilac, kopiuj wklej-jest nam przykro, ammy certyfikat, tyko szkoda że dziwnym, trafem tyle osób o dopada...

      Usuń
    5. dokładnie w pełni się zgadzam z powyższą wypowiedzią

      Usuń
    6. Ponad dwa lata robiłam hybrydy w salonie i było wszystko ok. 2 ostatnie razy doprowadziły do wystąpienia alergii- dokładnie jak w opisie: okropne swędzenie, pęcherzyki z płynem oraz ranki. Tabletki, maści, kremy i tak niestety kilka miesięcy. Po dwóch razach niestety zaprzestałam robić bo leczyłam to dokładnie 3 tygodnie czyli na okrągło a ból i wygląd był tak duży że nawet piękne długie paznokcie mi tego nie rekompensowały. Minęły ponad dwa lata walki ze zwykłymi lakierami i wiecznie połamanymi paznokciami i zdecydowałam się zrobić hybrydę ponownie. Wczorsj byłam w salonie i mam cudne pazurki oraz... uczulenie. Swędzi jsk cholera, płakać mi się chce, załamana jestem że będę musiała je ściągnąć i wrócić do tych ogryzków, chociaż w tej chwili jedynym moim problemem jest to czym posmarować by ulżyło. Zrozpaczona

      Usuń
    7. Dostałam uczulenia od lakierów hybrydowych ,objawy jak powyższe...dlugie leczenie paznokci nastepnie po pol roku proba ale zakończona tym samym problemem. Alternatywą jak dla mnie sprawdzoną jest manicure tytanowy...

      Usuń
    8. Przez kilka lat robiłam paznokcie i zawsze wszystko było ok, aż jakieś 3,5 roku temu dostałam uczulenia. Palce wyglądały tak jak na zdjęciach ���� Pod koniec zeszłego roku postanowiłam znowu spróbować i niestety sytuacja się powtórzyła ����

      Usuń
  11. Niedobrze... Słyszałam o tych uczuleniach, ale sama się jeszcze z tym nie spotkałam. Spróbuj jakąś maść na uczulenie - wtedy tak nie swędzi i można przeżyć bez drapania. Mi takie uczulenie czasem wyskakuje na całych palcach, czasem dłoniach. Byłam na testach, nic nie wykazały, lekarz uznał że to wina środków czystości, chociaż wtedy nie miałam z nimi kompletnie styczności, także zagadka nie rozwiązana ( wtedy jeszcze nie miałam styczności z hybrydami, z resztą do dzisiaj miałam je tylko 2x). I życzę szybkiego powrotu do stanu sprzed uczulenia bo doskonale wiem jak okropnie te krostki swedzą!

    OdpowiedzUsuń
  12. hej, jak zdejmujesz hybrydy nie używając acetonu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używam do tego removera od Semilaca :)

      Usuń
    2. Remover z semilaca to aceton połączony z lanolina

      Usuń
  13. Ja od tygodnia zmagam się z uczuleniem. U mnie dodatkowo wystąpiło na dłoni. Powoli wracam do stanu sprzed nagłej reakcji alergicznej. Nadal stosujesz manicure hybrydowy? Ja nie wyobrażam sobie powrotu do zwykłych lakierów, więc mam nadzieję że będę mogła nadal stosować hybrydy. Jak to wygląda po takim czasie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadal nie mogę zakładać sobie hybryd :(

      Usuń
    2. Jak się zmagasz? Byłaś z tym u lekarza ? Mam chyba ten sam problem :/ myślałam że to przez kontakt z jakimiś detergentami ale obawiam się, że to może być przez hybrydę

      Usuń
  14. Biedna :( ja sama używam Semilac i bardzo sobie chwalę, chociaż hybrydki to jednak chemia i trzeba uważać. Sama się nie spotkałam z takimi reakcjami, ale czytałam na grupie, że inne firmy też uczulają, więc używaj ostrożnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w trakcie poszukiwać marki, która nie uczula :)

      Usuń
    2. Podobno shellac jest marką hypoalergiczną . Ale mają też fajne ceny... :C

      Usuń
  15. Nietety mam złe wieści :( mnie zaczęło uczulać właśnie wiosną, więc pora roku raczej nie ma znaczenia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pocieszyłaś mnie.... Będąc na targach kosmetycznych w Poznaniu mam zamiar kupić hybrydy różnych marek i będę testować je pod kątem uczulenia.

      Usuń
    2. Potwierdzam, pora nie ma znaczenia.

      Usuń
  16. Ostatnio spróbowalam w inny sposób niż zwykle zrobić sobie mani hybrydowy. Pojedynczo, każdy palec po kolei. Uczulenia nie widać a paznokcie noszę już tydzień :) koniecznie uważać żeby skórek nie pozalewac. Polecam też zmienić odtluszczacz na wódkę bądź spirytus :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Widzę, że problem dotyka wielu z nas. Ja obecnie mam na paznokciach hybrydy innej marki i (odpukać) uczulenie mi nie wyszło a noszę je już prawie tydzień.

    OdpowiedzUsuń
  18. Niestety mam taką samą reakcje alergiczną, zmieniałam lakiery, bazy i nawet przedłużała żelem �� przez pierwszy rok z hybryda nic nie było zastanawiałam się nawet czy to nie wina lampy ( mam LED). Niestety w mojej pracy uczulenie jest bardzo niewygodne i do ustąpienia muszę nosić plastry ��

    OdpowiedzUsuń
  19. Super, ze trafiłam na tą stronę, dokladnie tak samo mi sie zaczęło robić jesienią, ale myślałam, ze może to wina lampy i mnie po prostu poparzyla, wystąpiły bąble z ropą jak po oparzeniu slonecznym, następnie swędzenie rąk, i wysuszona skóra.. zrobiłam sobie przerwę miesiąc i niestety problem znow powrócił.. używałam tych samych hybryd,myślałam,ze wina leży po stronie lampy,ale lampę zmienilam na nową, niestety jest to samo, a nie wyobrażam sobie mieć nie zrobionych pazurków..

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy nadal masz uczulenie? Mam to samo ?

    OdpowiedzUsuń
  21. Po kilku latach stosowania hybryd różnych marek oraz żeli budujących czy też akrylu nie działa się z moimi paznokciami absolutnie NIC. Ale miesiąc temu skończył mi się top i postanowiłam dokupić go z NeoNail. Bodajże nowy produkt Top Extra. Po 2 dniach nabawiam się mega uczulenia. Skóra wokół paznokci szczególnie 2 na każdej z dloni była tak twarda, że po kilku godzinach zaczęła się łuszczyć do tego stopnia, że robiły się rany pod paznociami. Ból niesamowity. Założenie jeansów graniczyło z cudem. Gotowanie i dodawanie przypraw odbywało sie u mnie wyłącznie przez rękawiczki.ogólnie rzecx ujmując to nawet makijaż robiłam w rekawiczkach. Takiego syfu jak po Neonail nie miałam nigdy. Nawet hybrydy z Ali nie zrobiły mi krzywdy, a te europejskie standaryzowane gówno tak!

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam, ja ostatnio dostałam uczulenie dokładnie takie jak opisującie. Dodam że nigdy nie miałam a robie hybrydy od 4 lat. Wymieniłem lampę na Led i myślałam że od tego. Ale widzę że powidem może być lakier. Używam neonail 3 w 1. Zrobiłam przerwę miesiąc i już czuje że coś nie tak....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja zaczęłam od lata używać NeoNail 3 w 1. Miało być szybko, trwale i wygodnie. Niestety, wysypało mnie ... najpierw tors, potem wewnętrzna strona ud i na końcu palce (tak jak wyżej opisujecie). Dermatolog nie pomógł, alergolog nie pomógł. Żaden z lekarzy nie zapytał o leki jakie przyjmuję, ani o "pazurki", choć w malowanych chodziłam na wizyty. Dopiero teraz, czyli po 6 miesiącach dochodzę do wniosku, że to lampa led lub hybryda, a może PRIMER? Po świętach mniej malowałam i jakby przeszło. Wróciłam do pracy, więc upiększyłam paznokcie i wszystko wróciło. To jakiś KOSZMAR!

      Usuń
  23. Witam, ja również od jakiegoś czasu zmagam się z taką samą relacja alergiczna, zmieniłam lampę na led nic nie pomogło więc po komentarzach stwierdzam że bardzo prawdopodobne że winne są lakiery choć używam tylko semilac... Moje skorki wokół paznokci wyglądają identycznie ból swędzenie I pękanie. Po około dwóch tygodniach powracają do normalnego stanu A po kolejnym malowaniu znowu swędzenie z pecherzami ból i pekanie:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo :( a maluje już dobrych kilka lat. Robiłam już przerwę aby paznokcie się zagoiły , ale to nic nie dało..... :-( mało tego płytka moich paznokci śmiesznie zaczęła sterczeć do góry czyli odchodzić od opuszka :-( Nie wiem gdzie się udać po pomoc :-? A paznokcie nie pomalowane to masakra jakaś :-((

      Usuń
    2. Mi też paznokcie zaczęły "isc" do góry, jak by nie chciały dotykać skażonej skóry.

      Usuń
  24. Wiram
    Mam podobny problem i wydaje mi sie ze to zmiekczacz skórek...

    OdpowiedzUsuń
  25. Kilka razy w zyciu zalozylam tipsy i za kazdym razem juz na drugi dzien okropnie swedzenie skory wokol paznokci, pojawialy sie pecherzyki wypelnione plynem, swedzenie bylo nie do zniesienia. Musialam sciagac tipsy i po okolo 3-4 dniach reakcja uczuleniowa mijala sama. Winowajca? Klej do tipsow a konkretnie jeden jego skladnik - AKRYL. To jest uczulenie na zwiazki zwane akrylanami, na ktorych bazuja wszystkie produkty do paznokci typu kleje do tipsow, zele, bazy, hybrydy, primery.

    OdpowiedzUsuń
  26. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Od pol roku zaczęło wychodzić mi takie samo paskudne uczulenie jak na zdjęciach. Byl to dla mnie szok, gdyz od 20 lat zawsze miałam hybryde lub żel i nigdy nie miałam żadnego uczulenia. Moja kolezanka manikiurzystka mówi, że mogę być uczulona na alkohol zawarty w produktach do hybrydy. Wiem na pewno, że po acetonie i odtluszczaczach mam okropne uczulenie. Nigdy nie miałam z tym problemu. Ostatnio w gumowych rekawicach czyściłam zabrudzone powierzchnie acetonem, place mam twarde, z jasnymi plamami i małymi kropeczkami. Napiszcie proszę co najlepej pomaga na szybkie zlikwidowanie uczulenia, a przedewszystkim suchej, twardej, ale nie popękanej skóry? Też jestem w fazie testów, najmniejsze uczulenie mam po Yokaba i gdy nie odtłuszczam cleanerem tylko stosuje top no wipe. Tak na marginesie to ciekawe jakiego świństwa zaczeli dodawać producenci produktów do hybrydy, że zaczęły się takie problemy ze skórą. Może jakiś zamiennik wpływa uczulajaca... lub przez całe to otaczajace nas wariactwo, nie mają jakiegos składnika... nie wiem, ale dziwne, że zawsze było dobrze, a teraz spotykam coraz więcej kobiet borykajacych sie z tym problemem.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja mam taki sam problem już nie wiem co mam zrobić malowałam przez 5 lat hybrydami i nic a teraz co nałożę jest to samo nawet jak doczekam rok co mam użyć żeby nie mieć uczulenia ratunku

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję Wam za komentarze :)