ROZWIJANE MENU 2

środa, 8 maja 2013

Przygotowania: około 18-12 miesięcy przed

Hej Dziewczyny!!!
Czas wrócić do postów o tematyce ślubnej :)
W poprzednich postach miałyście okazje dowiedzieć się o formalnościach związanych z trzema rodzajami form zawarcia związku małżeńskiego.

Zarówno dzisiejszy post, jak i kilka kolejnych będą dotyczyły planu działania związanego z organizacją ślubu i przyjęcia weselnego. Plan ten zostanie podzielony na następujące okresy:
- około 18-12 miesięcy przed;
- około 12-10 miesięcy przed;
- około 10-8 miesięcy przed;
- około 7-6 miesięcy przed;
- około 5-4 miesiące przed;
- około 3 miesiące przed;
- około 2 miesiące przed;
- około 1 miesiąc przed;
- 2 tygodnie przed;
- 1 tydzień przed;
- 1 dzień przed;
- dzień ślubu.
Okresy te są umowne. Nakreślają tylko co należy załatwić przed tym ważnym dniem. Nie należy trzymać się sztywno tych ram czasowych. Osobiście znam pary, które ślub zaczęły organizować na 3 lata przed całą ceremonią oraz takie, które wszystko zorganizowały w 3 miesiące. 
Na około 18-12 miesięcy przed można:
- określić budżet weselny i podział finansów;
- wybrać konkretną datę ślubu oraz charakter ceremonii (ślub kościelny, cywilny, konkordatowy);
- sporządzić wstępną listę gości;
- rozpocząć poszukiwania i wstępnie zarezerwować:
*restaurację lub salę weselną;
* DJ-a, wodzireja lub orkiestrę;
* kościół;
- zgromadzić materiały związane ze ślubami;
- można również skorzystać z coraz bardziej popularnego konsultanta ślubnego.

Ja już te wszystkie punkty mam za sobą :) Można powiedzieć, że mam już wszystko zarezerwowane :)

Mam nadzieję, że post ten komuś pomoże :) I pamiętajcie: to nie są sztywne ramy, których trzeba się trzymać.

Pozdrawiam

3 komentarze:

  1. chyba duzo tych przygotowań bedzie :) ja wszytsko zaczelam zalatwiac 2 misiace przed :D chociaz fakt faktem mialam malo osob i wiekszosc sal mi pasowalo ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. nono :) sporo rzeczy trzeba załatwiać :) kiedyś na pewno przydadzą mi się Twoje posty :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję Wam za komentarze :)